הקו האדום – פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב

הקמת המקטע המזרחי של פרויקט הרכבת הקלה, "הקו האדום", מתחומי פתח תקווה ועד בני ברק בתקציב של 4 מיליארד ₪.

הפרויקט כולל:
הקמת צמד מנהרות באורך של 6.5 ק"מ כל אחת.
הקמתן של 2 תחנות תת קרקעיות בן גוריון ואהרונוביץ' .
הקמת מערך הדיפו.
הקמת אזורי הזנקה.

הפרויקט:
הקו האדום יהווה את 'עמוד השדרה' של מערכת המתע"ן (מערכת תחבורה עתירת נוסעים) ויעבור באזורים העמוסים ביותר במטרופולין וישרת את מספר הנוסעים הרב ביותר ביחס לקווים עתידיים שיוקמו במסגרת חזון התחבורה של נ.ת.ע.
בקו האדום תנוע הרכבת העירונית מהתחנה המרכזית בפתח-תקווה, דרך בית החולים בילינסון, לאורך רחוב ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן. הקו ימשיך לתחנת רכבת ארלוזורוב, יעבור ברחוב בגין וליד מרכז עזריאלי, משם ימשיך לדרום הקריה, מנשיה, שדרות ירושלים ביפו, ויסתיים בדרום בת-ים. כמו כן, נבדקת האפשרות להארכת הקו עד למחלף משה דיין בראשון לציון.
אורך הקו כ-24 ק"מ, מהם 12 ק"מ במנהרה שתיחפר מתחת לפני הקרקע, ממנשייה/ נווה צדק בתל אביב ועד מעבר למחלף גהה.
הקו האדום יכלול לאורכו 34 תחנות, אשר 24 מהן תהיינה קרקעיות ו-10 תת-קרקעיות. המרחק בין התחנות הקרקעיות יהיה כ-500 מטר. המרחק בין התחנות התת-קרקעיות יהיה כקילומטר אחד.
הרכבת שתנוע במפלס התת-קרקעי, תהיה בעלת זכות דרך בלעדית במנהרה (ללא כלי רכב והולכי רגל חוצים), עובדה זו תאפשר תדירות רכבות גבוהה.
תדירות נסיעת הרכבת בשעות השיא, במקטע התת-קרקעי (ממנשייה לפתח תקווה- מחלף גהה), צפויה להיות – אחת בכל דקה וחצי. בשאר שעות היום התדירויות תהיינה נמוכות יותר.
בתוואי הקרקעי התדירות בשעות השיא מתוכננת להיות – אחת בכל 3 דקות.


משרדי הדיפו בקרית אריה (התמונה באדיבות חברת נת"ע)

הדמייה של הדיפו בקרית אריה (התמונה באדיבות חברת נת"ע)

פורטל שנקר בפתח תקווה (התמונה באדיבות חברת נת"ע)

מכונת TBM

מכונת TBM

מכונת TBM Cutterhead